Veelgestelde vragen

Ontdek hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden over:

  • de nutswerken in de Zuidstraat.
  • de wegenwerken in de Kortemarkstraat.

Nutswerken Zuidstraat

Deze vragen en antwoorden werden gebundeld in een handige infoflyer die, samen met de bewonersbrief, verdeeld werd. Je kan de infoflyer hieronder terugvinden.

Blijven de handelszaken, vrije beroepen en parking Deprez bereikbaar?
  • Ja, de handelszaken en vrije beroepen in de Zuidstraat blijven te voet of met de fiets (met de fiets aan de hand) bereikbaar.
  • Parking Deprez blijft bereikbaar via de Kortemarkstraat.
  • Om dit aan te geven worden er borden geplaatst.
Kan ik mijn woning te voet of met de fiets bereiken?
  • Ja, er worden bruggetjes voorzien om over de werken te stappen.
Kan ik mijn auto tijdens de werkuren in de straat parkeren?
  • De aannemer werkt van maandag tot en met vrijdag van 7 tot 17 uur. Op deze dagen en uren parkeer je je auto niet in de straat.
  • Plaats je wagen op deze momenten uit veiligheid buiten de werfzone.
Kan ik mijn auto buiten de werkuren op de parking van de Colruyt plaatsen?

Ja, buiten de werkuren ('s avonds en 's nachts) kan je je auto op de parking van de Colruyt plaatsen. Opgelet: dit kan enkel als je officieel gedomicilieerd bent in de Zuidstraat!

Wat moet je hiervoor doen?

  • Neem contact op met de dienst ruimte via 050 22 11 39 of via stadskernvernieuwing@torhout.be. Wil je liever langskomen om dit in orde te brengen? Door het coronavirus werkt de dienst ruimte momenteel enkel op afspraak. Om een afspraak te maken, moet je vooraf contact opnemen om een moment hiervoor vast te leggen.
  • Vermeld je naam, adres, nummerplaat/nummerplaten en telefoonnummer. Breng zeker je identiteitskaart mee of bezorg een kopie!
  • Je ontvangt een tijdelijke parkeerkaart en een inlichtingenkaart om tijdens de werken te parkeren op de parking van de Colruyt.
  • Wij bezorgen een lijst met gegevens aan Colruyt voor noodgevallen.
Kan ik mijn auto in de straat parkeren na de werkuren van de aannemer?
  • Ja, dit kan.
Wat moet ik doen bij een onderbreking van de stroom of het internet?
  • Contacteer de werfco├Ârdinator van Fluvius die dagelijks op de werf komt of bel het noodnummer (078 35 35 00).
  • Meld dit via stadskernvernieuwing@torhout.be. Wij geven dit door aan de nutsmaatschappij voor afhandeling.
Waar plaats ik mijn vuilniszakken tijdens de werken?
  • Als je in de werfzone woont, plaats je je vuilniszakken aan het begin of het einde van de werf.
  • De aannemer zal deze zone duidelijk aangeven.
  • De ophaaldiensten zijn op de hoogte van deze nieuwe regeling.

Wegenwerken Kortemarkstraat

Deze vragen en antwoorden werden gebundeld in een handige infoflyer die, samen met de bewonersbrief, verdeeld werd. Je kan de infoflyer hieronder terugvinden.

Blijven de handelszaken en vrije beroepen in de Kortemarkstraat bereikbaar?
  • Ja, volgende handelaars en vrije beroepen blijven bereikbaar via de Zuidstraat en de Rijselstraat: Spectra Bourgeois, Tandarts Walcarius, Architect Kris Devolder, Traiteur-Vishandel De Sparrestede, Taelman Electro, Telenet, Kapsalon Mistral, GCV Hairstudio en Bistro Passage.
Kan ik mijn woning te voet of met de fiets bereiken?

Ja, er worden bruggetjes voorzien om over de werken te stappen.

Kan ik mijn auto tijdens de werkuren in de straat parkeren?
  • De aannemer werkt van maandag tot en met vrijdag van 7 tot 17 uur. Op deze dagen en uren parkeer je je auto niet in de straat.
  • Plaats je wagen op deze momenten uit veiligheid buiten de werfzone.
Kan ik mijn auto buiten de werkuren ('s avonds en 's nachts) op de parking van de Colruyt plaatsen?

Ja, dat kan. Wat moet je hiervoor doen?

  • Neem contact op met de dienst ruimte via 050 22 11 39 of via stadskernvernieuwing@torhout.be. Wil je liever langskomen om dit in orde te brengen? Door het coronavirus werkt de dienst ruimte momenteel enkel op afspraak. Om een afspraak te maken, moet je vooraf contact opnemen om een moment hiervoor vast te leggen.
  • Vermeld je naam, adres, nummerplaat/nummerplaten en telefoonnummer. Breng zeker je identiteitskaart mee of bezorg een kopie!
  • Je ontvangt een tijdelijke parkeerkaart en een inlichtingenkaart om tijdens de werken te parkeren op de parking van de Colruyt.
  • Wij bezorgen een lijst met gegevens aan Colruyt voor noodgevallen.
Kan ik mijn wagen in de straat parkeren na de werkuren van de aannemer?

Ja. Woon je aan de kant waar de werken uitgevoerd worden? Parkeer je auto dan aan de overzijde van de straat.

De stroomgroepen en pompen blijven draaien, ook na de werkuren. Is dit wel nodig?
  • Ja. Het is heel belangrijk dat de pompen blijven draaien.
  • Deze zijn noodzakelijk voor de verdere aanleg van de riolering en mogen niet uitgeschakeld worden zolang de werken nog niet zijn afgerond.
Wat moet ik doen bij een onderbreking van de stroom of het internet?
  • Contacteer de werfco├Ârdinator van Fluvius die dagelijks op de werf komt of bel het noodnummer (078 35 35 00).
  • Meld dit via stadskernvernieuwing@torhout.be. Wij geven dit door aan de nutsmaatschappij voor afhandeling.
Waar plaats ik mijn vuilniszakken tijdens de werken?
  • Als je in de werfzone woont, plaats je je vuilniszakken aan het begin of het einde van de werf.
  • De ophaaldiensten zijn op de hoogte van deze nieuwe regeling.

Vind je jouw vraag niet terug? Wij helpen je graag!

Vul het online formulier in