Veelgestelde vragen

Nutswerken Kortemarkstraat - Fase 2 (deel Karel de Ghelderelaan tot aan Rijselstraat)

Ontdek hier de meest gestelde vragen en antwoorden over de tweede fase van de nutswerken in de Kortemarkstraat.

Deze vragen en antwoorden werden gebundeld in een handige infoflyer die, samen met de bewonersbrief, verdeeld werd. Je kan de infoflyer hieronder terugvinden.

Blijven de handelszaken en vrije beroepen in de Kortemarkstraat bereikbaar?

Ja, deze blijven bereikbaar.

  • Traiteur-Vishandel De Sparrestede, Taelman Electro, Telenet, Kapsalon Mistral, GCV Hairstudio en Bistro Passage blijven te voet of met de fiets bereikbaar via de Blekerijstraat.
  • Spectra Bourgeois, Tandarts Walcarius, Architect Kris Devolder en Verf en Decoratie Gysels blijven te voet of met de fiets bereikbaar via de Vredelaan en het eerste deel van de Kortemarkstraat, via de Karel de Ghelderelaan en via de Gitsstraat.
  • De parking van de Colruyt kan je enkel bereiken via de eerste ingang, komende van de Vredelaan, de Karel de Ghelderelaan of de Gitsstraat.
Kan ik mijn woning te voet of met de fiets bereiken?

Ja, er worden bruggetjes voorzien om over de werken te stappen.

Kan ik mijn auto op mijn oprit parkeren?

Dit kan enkel als de werken voor je deur nog niet zijn gestart.

Kan ik mijn auto tijdens de dag in de straat parkeren?
  • De aannemer werkt van maandag tot en met vrijdag van 7 tot 17 uur. Op deze dagen en uren parkeer je je auto niet in de straat.
  • Plaats je wagen op deze momenten uit veiligheid buiten de werfzone. Dit kan in de Karel de Ghelderelaan of in de Gitsstraat.
Kan ik mijn wagen in de straat parkeren na de werkuren van de aannemer?

Ja, dat kan. Woon je aan de kant waar de werken uitgevoerd worden? Parkeer je auto dan aan de overzijde van de straat.

Kan ik mijn auto tijdens de werken op de parking van de Colruyt plaatsen?

Ja, dat kan. Wat moet je hiervoor doen?

  • Neem contact op met de dienst ruimte via 050 22 11 39 of via stadskernvernieuwing@torhout.be. Wil je liever langskomen om dit in orde te brengen? Door het coronavirus werkt de dienst ruimte momenteel enkel op afspraak. Om een afspraak te maken, moet je vooraf contact opnemen om een moment hiervoor vast te leggen.
  • Vermeld je naam, adres, nummerplaat/nummerplaten en telefoonnummer. Breng zeker je identiteitskaart mee of bezorg een kopie!
  • Je ontvangt een tijdelijke parkeerkaart en een inlichtingenkaart om tijdens de werken te parkeren op de parking van de Colruyt.
  • Wij bezorgen een lijst met gegevens aan Colruyt voor noodgevallen.
Wat moet ik doen bij een onderbreking van de stroom of het internet?
  • Contacteer de werfco├Ârdinator van Fluvius die dagelijks op de werf komt of bel het noodnummer (078 35 35 00).
  • Meld dit via stadskernvernieuwing@torhout.be. Wij geven dit door aan de nutsmaatschappij voor afhandeling.
Waar plaats ik mijn vuilniszakken tijdens de werken?

Als je in de werfzone woont, plaats je je vuilniszakken op de kop van de werf ter hoogte van de kruispunten, of aan de Gitsstraat, de Blekerijstraat of de Rijselstraat.

Vind je jouw vraag niet terug? Wij helpen je graag!

Vul het online formulier in