Stadskantoor heeft nieuw klantgeleidingssysteem voor afspraken

Op dinsdag 13 mei gaan we in het Stadskantoor van start met een klantgeleidingssysteem voor het afhandelen van afspraken. Burgers die een afspraak hebben bij de diensten Burgerzaken of Ruimte kunnen zich aanmelden aan het scherm waarna ze een ticket met een volgnummer ontvangen.

Om het werken op afspraak efficiënter te organiseren gaan we van start met een nieuwe software én een klantgeleidingssysteem in het Stadskantoor. Zo zullen de namen van burgers niet langer afgeroepen worden, maar krijgen burgers een volgnummer op hun ticket, nadat ze zich aanmelden aan een zuil. Ook voor het centraal onthaal kent dit systeem heel wat voordelen. Zij krijgen een beter zicht op de afspraken binnen de diensten én moeten niet langer manueel laten weten aan de collega's dat een burger aanwezig is voor een afspraak. De nieuwe software laat toe om via statistieken beter te kunnen evalueren hoe lang een afspraak effectief duurt, zodat bijsturen eenvoudiger wordt.

Geen afspraken maken maandagnamiddag

Maandagnamiddag 12 mei voert het lokaal bestuur alle wijzigingen door op de website en zet de leverancier alle gemaakte afspraken over naar het nieuwe systeem. Het zal die namiddag dan ook niet mogelijk zijn om een afspraak in te boeken.

Minder digitaal vaardig? De medewerkers van het onthaal staan nog altijd klaar om je verder te helpen! 

Gepubliceerd op vrijdag 9 mei 2025 9.46 u.