Wat?
Tijdens een huisbezoek brengen de Digiscanners in kaart wat er zoal in de woning te vinden is. Van apparatuur tot facturatie, met inbegrip van internet, telefonie en televisie. Ook de digitale kennis van de bewoner(s) wordt in kaart gebracht. Op die manier krijgen we een inzicht hoe vertrouwd men is met de digitale wereld.
Aan de hand van deze Digiscan wordt een analyse gemaakt van de situatie en wordt een advies op maat opgesteld. In het verlengde van dat advies wordt er actief gezocht naar geschikte digitale opleidingen of provider(s) die het beste bij het profiel van de klant aansluiten.
Hoe werkt het:
Een Digiscan kan enkel op doorverwijzing. Via de sociale dienst van het OCMW van jouw gemeente of via een Digipunt in jouw gemeente kan een Digiscan worden aangevraagd. Dat betekent dat zij jouw gegevens kunnen doorgeven om een scan te laten uitvoeren als je in aanmerking komt.
Na het maken van een afspraak komt een Digiscanner bij jou thuis langs en bekijkt jouw situatie. Leg facturen klaar. Kort na de Digiscan krijg je dan een advies op jouw maat.
De Digiscan is gratis.