Zitdagen burgemeester en schepenen opnieuw van start

De zitdagen van burgemeester en schepenen gingen opnieuw van start, weliswaar in een zo veilig mogelijke omgeving en op afspraak.

Hoewel we nog niet direct terug kunnen naar de situatie van voor de coronacrisis, doet het lokaal bestuur er alles aan om de dienstverlening terug te 'normaliseren'.

In de strijd tegen het coronavirus werden de loketten van het stadskantoor vanaf 18 maart gesloten en de diensten waren enkel nog toegankelijk op afspraak voor een beperkt aantal dringende producten. Ook de zitdagen van het college van burgemeester en schepenen werden tijdelijk geschrapt. Sinds 2 juni opende het stadskantoor opnieuw de deuren en werd de dienstverlening verder uitgebreid. Nu starten ook de zitdagen terug op.

Afspraak maken voor zitdagen burgemeester en schepenen

De zitdagen van het college van burgemeester en schepenen gaan terug van start. Zoals ook voor de andere dienstverlening kan je enkel langskomen op afspraak.

Een afspraak kan heel eenvoudig online geboekt worden via deze link. Ben je niet in de mogelijkheid om online een afspraak te maken? Dan helpen we je telefonisch verder via 050 22 11 22.

Je kan telkens vanaf maximum 15 dagen en minstens tot 1 dag op voorhand een afspraak vastleggen.

Om de veiligheid van zowel onze bezoekers als de werknemers te garanderen, proberen we het aantal bezoekers nog steeds tot een minimum te beperken. Daarom blijven we op afspraak werken, ook voor het recyclagepark.

Online afhandelen kan ook!

Voor heel wat zaken hoef je ook niet naar het stadskantoor te komen. We raden de burger aan om altijd eerst even te checken of hij zijn vraag online kan afhandelen. Check dus zeker het digitaal loket voor je langskomt.

Veiligheidsrichtlijnen

De veiligheid van onze bezoekers en onze werknemers blijft voorop staan. Daarom herhalen we graag de richtlijnen die blijven gelden in het stadskantoor:

  • Kom op tijd. Ben je te laat, dan vervalt je afspraak;
  • Kom niet meer dan 5 minuten te vroeg;
  • Breng je bevestigingsmail mee en meld je aan bij aankomst;
  • Volg de aangegeven route blijf op de aangegeven, je zal uitgenodigd worden je handen te ontsmetten;
  • Wandel niet rond in het stadskantoor, na aanmelding bied je je aan hij het loket waar je een afspraak hebt. Blijf op de aangegeven plaats wachten tot het loket vrij is;
  • Hou voldoende afstand (minimum 1.5 meter) van de andere bezoekers en medewerkers;
  • Moet je iets betalen, betaal bij voorkeur met bancontact;
  • Het dragen van een mondmasker wordt aanbevolen voor iedere bezoeker.

Een afspraak maken

Gepubliceerd op maandag 6 juli 2020 10.17 u.