Update 8 april - aandacht voor geestelijke gezondheid

De hulplijn Tele-Onthaal (106) werd binnen het psychosociaal interventieplan van de FOD Volksgezondheid, samen met de collega’s van jongerenhulplijn Awel (102) naar voren geschoven als hulplijn en luisterend oor voor de brede bevolking.

Nood aan een luisterend oor?
Bel Tele-Onthaal of Awel!

Mensen die nood hebben aan een gesprek over gezondheid, eenzaamheid, relaties, sociaal-economische problemen kunnen steeds anoniem terecht bij de gratis hulplijn 106 van Tele-Onthaal. Kinderen en jongeren kunnen terecht bij de jongerenhulplijn Awel op het gratis nummer 102.

  • Tele-Onthaal vrijwilligers zijn telefonisch elke dag, de hele dag door bereikbaar (nr: 106). Je kan ook chatten met hen: elke avond van 18 - 23 uur en op woensdag-en zondagnamiddag ook vanaf 15 uur, www.tele-onthaal.be
  • De Awel vrijwilligers zijn elke dag telefonisch bereikbaar (nr: 102) van 16 tot 22 uur, behalve op zon- en feestdagen. Je kan ook mailen naar brievenbus@awel.be of chatten op http://www.awel.be/ dit elke dag van 18 tot 22 uur, behalve op zon- en feestdagen. 

Ook onze sociale noodlijn blijft actief! 

Sinds 17 maart hebben wij als lokaal bestuur een 'sociale noodlijn'. Mensen met een beperkt netwerk kunnen bij ons terecht om te horen hoe ze geholpen kunnen worden. In het kader van het inperken van het coronavirus, zijn heel wat diensten en organisaties gesloten. Voor de meest kwetsbare inwoners van onze stad zijn dit vaak heel cruciale diensten. Verkeer je door de coronamaatregelen zelf in een sociale noodsituatie, of heb je een buur, een vriend, een kennis … die geen sociaal netwerk heeft, contacteer dan de 'sociale noodlijn van Torhout Helpt op: 050 89 36 53. De lijn is zeven dagen op zeven bemand, telkens tussen 9.00 en 18.00 uur.

Gepubliceerd op woensdag 8 april 2020 15.20 u.