Ge zie ne properen!

Wie de vuilnisbak correct gebruikt is sowieso een winnaar. Met de zwerfvuilcampagne 'Gie zie ne properen!' vatten we dit letterlijk op! De campagne loopt vanĀ 1 april tot eind juniĀ en richt zich in eerste instantie op de (schoolgaande) jongeren die hun lunch verorberen in de binnenstad.

Als ze zich als 'een #properen' gedragen, kunnen ze beloond worden met tal van smakelijke prijzen. Gratis snacks, Spotify of Netflix abonnementen of zelfs duotickets voor Land of Love!

Winnen? Post een propere selfie!

Al wie zijn vuilnis correct deponeert in de vuilnisbak maakt kans. Hoe?

  • Bewijs dat je, je afval correct in de vuilnisbak gooit door openbaar een selfie te posten op facebook of instagram met #properen #Torhout.
  • Of laat je “live” betrappen door één van onze propere ambassadeurs. Ze liggen overal op de loer!

Wekelijks worden tal van bonnen uitgereikt als beloning voor de propere gewoonte. Winnen is zo goed als zeker!

Deelnemende horeca

De lokale horeca is alvast enthousiast en is bereid mee te strijden tegen zwerfvuil. O.a. Red Rooster Fast Food, de Smulmarkt, de Pastabar, Mama Mia, het Broodgenot, ijsdelicatessen Cloet, de Friethoek, hotel en restaurant de Beiaard, 2fish Bar en 't Piccolootje gaan samen met het Lokaal Bestuur Torhout de strijd aan.

'Gepimpte' vuilnisbakken

Om de campagne extra in het straatbeeld te brengen, zullen tal van “gepimpte” vuilnisbakken worden geplaatst op diverse lunchlocaties doorheen de stad. Extra plaatsen dus waar vuilnis correct gedeponeerd kan worden!