COVID-certificaat in een notendop

Het COVID-certificaat is nog niet voor iedereen volledig duidelijk. Dat blijkt uit de vragen die het lokaal bestuur hierrond krijgt. Daarom zetten we alles over het certificaat nog even op een rijtje.

Waar vind ik mijn COVID-certificaat?

Je kan jouw certificaat digitaal opvragen via:

Wat heb je nodig om je certificaat digitaal aan te vragen?

  • Ofwel gebruik je je identiteitskaart. Hiervoor heb je een kaartlezer en je pincode nodig.
  • Ofwel gebruik je een andere geactiveerde digitale sleutel (zoals itsme).

Ben je meerderjarig en kreeg je je identiteitskaart voor je 18 jaar werd? Dan moet de dienst burgerzaken de certificaten op je identiteitskaart bijwerken. Je kan hiervoor een afspraak maken via www.torhout.be/maak-een-afspraak-burgerzaken (klik door naar 'Identiteitskaart') of 050 22 11 22. Breng zeker je identiteitskaart en je pincode mee!

Ben je niet zo thuis in de digitale wereld? Je kan je certificaat ook op papier aanvragen bij de Helpdesk via het nummer 078 78 78 50. De Helpdesk is van maandag tot en met vrijdag open van 9 tot 19 uur en op zaterdag van 10 tot 18 uur. Hou er wel rekening mee dat het ongeveer een week duurt vooraleer je je certificaat via de post ontvangt.

Waar vind ik de COVID-certificaten van mijn minderjarige kinderen?

Je kan de Covid-certificaten van je minderjarige kinderen downloaden in je eigen CovidSafeBE-app en in de CovidSafeBE-app op de smartphone van je kinderen.

Heb je vragen? Neem contact op met de dienst burgerzaken via burgerzaken@torhout.be of 050 22 11 22.

Gepubliceerd op maandag 16 augustus 2021 10.34 u.